Lamborghini historie značky
Ferrucio Lamborghini založil ve městě Centa v provincii Ferrara firmu Lamborghini Trattori S.p.A. na výrobu traktorů v roce 1948. Na přelomu let 1962 a 1963 vznikla společnost Automobili Lamborghini.
Příběh vzniku firmy
Ferrucio Lamborghini si šel stěžovat do továrny Ferrari na špatnou kvalitu spojky ve svém voze Ferrari 250 GT.Enzo Ferrari na stížnost reagoval prohlašením že Lamborghini může jezdit maximálně traktorem, když neumí jezdit autem.Lamborghini se vrátil do své továrny, spojku rozmontoval a zjistil, že dodavatelem spojek je stejná firma, která dodává díly pro jeho traktory. Ve skladu našel správný náhradní díl a závadu tak odstranil.
Prvním vozem značky bylo Lamborghini 350 GT.Výkon motoru dosahoval neuvěřitelných 350 koní.Hned první rok sériové výroby Lamborghini 350 GT se prodalo 130 kusů.
Ferrucio narozený ve znamení býka,se rozhodl, že jeho společnost bude mít býka také ve znaku.Dalším vyráběným a úspěšně prodávaným typem vozů bylo Lamborghini 400 GT.
Prodeje obou modelů zajistily společnosti finance na vývoj převratného automobilu. Lamborghini v roce 1965 představil osobně na Turínském autosalonu vůz Lamborghini Miura.Miura byla prvním skutečným supersportovním vozem automobilky.Vůz byl velmi úspěšný, jen v 1967 roce se prodalo 111 kusů. Firma se tak zařadila mezi velmi úspěšné výrobce drahých sportovních vozů.
V roce 1971 svět šokoval revoluční vůz Lamborghini Countach. Jako první měl vzhůru otevírané dveře, což se stalo poznávacím znakem všech pozdějších vozů Lamborghini. Countach měl na bocích mohutné otvory pro nasávaný vzduch a výkonný čtyřlitrový motor.
Následující rok se však stal pro firmu velmi ztrátovým.Došlo ke zrušení velké dodávky traktorů do Jizní Ameriky.Ferrucio musel svůj podíl ve výrobě traktorů prodat Fiatu.Prodeje vozů Countach držely firmu „nad vodou“.Ropná krize v sedmdesátých letech a nedočkaví zákazníci i problémy s financováním výroby a dodávkou dílů vedly v roce 1978 k vyhlášení úpadku.Italský soud byl v roce 1980 pověřen hledáním nového vlastníka.Vybrána byla švycarská společnost Patricka Mimrana, která vlastnila firmu až do roku 1987. Překvapením byl prodej firmy Chrysleru . Pod jeho vedením byl vyvinut nástupce vozů Countach – Lamborghini Diablo. Automobilka se vrátila zpět na špici.
Chrysler, který se však později taktéž potýkal s finančními problémy, byl přinucen prodat značku indonéské finanční společnosti Megatech. Ta ji ovšem v roce 1988 prodala současnému majiteli, kterým je Audi.
Lamborghini Aventador (2011)